RSS

Peluang atau cabaran???

aku masih lagi keliru...
antara nak stay kat opis ni atau mohon tukar...
aku nak mohon tukar ke tmpt kerja yg lebih dekat dgn rumah...
sekitar bangi atau putrajaya..
skrg ni kat KL mmg jauh...jem...minyak...toll...kos sebulan mencecah RM600++
kalau aku kerja kat bangi atau Putrajaya aku leh save 1/2 dr kos pengangkutan, jimat 1/2 masa perjalanan..
& leh jimatkan 1/2 dr tenaga aku...

tp, aku masih lg takut...takut?? sbb tak tau lagi environment opis baru...
maybe masih lg leh bertahan dgn karenah org2 kt opis..
& adakah aku mau tggu sehingga aku ditukarkan atau naik pangkat...??? 
sebenarnya aku takut menyesal...lgpun aku sayang nak berenti dr belajar bahasa arab (di opis ni)

insyaAllah, bos besar opis akan masuk next week (esok kot) aku nk tgk dulu 'cuaca' di opis ni slps kedatangan bos BESAR...kalau anginnya tenang n tiada ribut...aku akan stay sehingga naik pangkat...kalau tsunami akan melanda, aku akan angkat kaki la kot...

perkara yang lebih menyebabkan aku terfikir untuk mohon tukar adalah offer dr kawan2 di kementerian...katanya akan ada kekosongan utk post aku nanti, sbb ada staff tu akan sambung study..dia dpt HLP..tp memikirkan adakah ianya PELUANG atau NAHAS aku ke sana...??

hari2 aku duk fikir soal ni.. ramai yg suh terima..ada jgk yg suh stay...hatiku berbelah bagi..tp hatiku kadang2 berkata, "stay dulu kt opis ni selagi boleh...apa shj yg mendtg hanyalah ujian"..ialah leh jdkan pengajaran & pengalaman yg lebih mematangkan kita...

oleh yang demikian, aku tggu dulu...tak guna tergesa2 n ikutkan hati...
SABAR itu lebih penting...sabar sahajalah

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...