RSS

1st Level Arabic Course



ni nak citer sikit pasal kelas bahasa arab yang aku amik. mulanya hubby yang berminat sangat nak belajar bahasa arab. kat opis aku ni ade banyak lagi bahasa asing spt spanish, france, mandarin..tp, hubby aku ni minat bahasa arab, katanye senang..kalau baca quran kita leh faham..so, dgn bantuan aku die diterima utk belajar bahasa arab..isnin n rabu (5.30-7.30pm) start in feb and ended 22 July 2009. aku ni tak mintak pun..tp disebabkan ustaz, kawan2 sekelas hubby ajak aku masuk..aku pun gagahkan diri jugaklah untuk belajar sama. Sebenarnya, kesian kat anak aku kalau aku balik lambat..lamanya die duk kat taska menunggu kami..sampai 8.30pm baru leh balik...

setelah mengikuti kelas bahasa arab tu, ustaz telah memberikan kami 3 kali Ujian..hmm ni nak menunjuk2 sikit..

1st exam, aku dapat 100%
2nd exam, aku dapat 98%
3rd exam, aku dapat 100%

fuhh...cayalah..i'm the highest score in my class..hurrayyy...

hubby aku cakap 'abe bangga dengan sayang'...time kasih..

erm, 3 Ogos ni hari kami terima sijil..sekali dengan start 2nd level arabic language course..

hehehe...semangat tu ade lagi..harap2 suatu hari nanti aku boleh bercakap bahasa arab..sesuatu yg sukar diperolehi sekiranya aku berpindah dari opis ni..hmm, itula kata orang ade hikmah di sebalik kejadian..aku mmg takut nk kerja kat sini mulanya..tp, memandangkan tempat amat special pada aku..sayang la pulak..rase tak nak tukar dah..(cuma faktor jauh dr rumah jer)

oklah..tak sabar nak tggu 3 ogos ni..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 komen:

Ross... said...

wahh..bagus nyer k.yana..cobgrat coz dpt highers score dlm kelas..kat berkarat lg ler otak makna nyer..maintain hebatt!!respect ler...doa2 kan ross pon xberkarat lg sbb baru nk sambung blajo..blom start lg..tp rasa cm dah karat skit ler pas bersalin ritu..

roziyana said...

insyaAllah..tawakkal kpd tuhan..
kalau kite set, kita boleh..InsyaAllah boleh..

"ustaz, sy ckp..selalu guna InsyaAllah..pasti Allah akan tolong kita"

hehehe..good luck ross..
sambung degree? course ape n katne?

saya ni, rase x sanggup nk sambung master..
takut kandas..maybe after dpt 2nd baby..hehehe
(pregnant pun belum lg)...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...